Sabtu, 27 September 2008

Perginya Ramadhan


Terdetik resah dihati mengenangkan kepergiamu ramadhan, hadirmu sesingkat cuma tanpa ku sedari kau kian hampir mengucap salam, apakah kedatangmu seterusnya bakal kita bertemu lagi ataupun hanya tinggal satu harapan sebelum ajal menjelang tiba.Disaat - saat terakhir ramadhan ku terasa kesyahduan itu bertamu menrjah hati, terpinggir aku menginsafi kafakiranku kepada Allah.
Ramadhan ini.. kenangan ku tercoret indah walaupun berpaut luka, Ramadhan ini perginya insan tersayang membawa haluan sendiri, Ramadhan ini hadirnya ujian yang mencabar untuk aku terus bertarung untuk hidup, Ramadhan menguji ketabahanku mengawal setiap detik langkah hidupku, Ramadhan ini, aku tewas menitinya sehalus mungkin, aku gagal mencari sinar keberkatan itu, aku gagal menemui jalan pulang, aku tewas pada segalanya.... Ya Allah kiranya ini ramadhan terakhirku .. ku redha ketentuanmu kerna memeberi aku sekali peluang dan ruang ini untuk ku bermunajat padamu... Ya Allah ampunilah aku hamba yang daif menemui kebenaran itu, Ya Rabbi aku redha ketentuan dugaan dan ujian mu kini yang kian megejar jarak usiaku... seandainya takdirmu sebegini .. maka takdirkanlah kepergianku ini diiringi kalimah laillahaillallah.. biarlah matiku didalam iman.. biarlah matiku didalam islam.. biarlah mati ku syahid Ya Allah.
Share:

0 ulasan:

Social

Admin

Foto saya
Gemilang Malaysia Berpanjikan Islam

Cari Blog Ini

Blog Archive

Categories

Recent in Sports

Home Ads

Facebook

Ads

Random Posts

Recent

Arkib Blog

Recent Posts

Unordered List

Pages

Theme Support